Segelstorlek?

Design och tekniska lösningar för isjakter i allmänhet och Isabellan i synnerhet

ModeratorCOLON jaktfredde

BUTTON_POST_REPLY [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
whirren
InläggCOLON 9
Blev medlemCOLON lör jun 19, 2004 21:50
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Segelstorlek?

Inlägg av whirren » tor jun 24, 2004 20:43

Om man nu ska leta upp en rigg till en jakt nånstans, vad är lagom segelstorlek? Väger ~90kg och tänkte nog bygga något åt Icebox-hållet på hösten.

(Om någon har en rigg som skräpar därhemma tar jag emot den glatt).

Användarvisningsbild
Lasse H
InläggCOLON 444
Blev medlemCOLON tor feb 6, 2003 15:57
OrtCOLON Huddinge
CONTACTCOLON

Inlägg av Lasse H » fre jun 25, 2004 21:21

Hej,
skulle rekommendera ca 8 kvm. Mindre segel ger stillestånd vid låga vindhast o det är tråkigt. Själv drog jag till med 10 kvm men det var onödigt stort. Sen bör du nog komplettera med ca 4-5 kvm för högre vindhast. Lycka till!
Glad midsommar! :D :sup
Lasse H
07noll5252399

Classe
InläggCOLON 24
Blev medlemCOLON lör aug 16, 2003 16:20
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Ang mast

Inlägg av Classe » sön jul 11, 2004 11:41

Jag har katamaranmaster i alu! 2000:-/st
Räcker även till bom.
Segel går att ordna för ca 5-6000 tkr
Då får du en riktig rigg :D

BUTTON_POST_REPLY