The outlaw´s från Jössehärad sluta diskuterar

Svenska Isabella Föreningen, det är nu möjligt att tävla med Isabellan.
Allt som har med race trim, speed, klassregel, förening osv sorterar under denna rubrik
BUTTON_POST_REPLY [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Användarvisningsbild
thorviking
InläggCOLON 174
Blev medlemCOLON mån jan 20, 2003 14:25
OrtCOLON Arvika/Kyrkviken-->Grytan
CONTACTCOLON

The outlaw´s från Jössehärad sluta diskuterar

Inlägg av thorviking » tis sep 2, 2008 22:25

Hej Bosse,

Detta med Adrenalinet har jag haft tillräcklig vid flyget…. man mot man (???), de måttliga doser på isen få nu räcker… jag slutar nu härmed diskutera detta ämne.
Jag tror mig veta vart som ligger bakom denna satsning och känner redan av vad vindarna blåser ifrån. Synd……

Ska tala om för minna vänner att vi inte seglar Isabellor för vi bygger våra egna
>safe medar< konstruktioner av ämnessågbladstål som kan fås gratis eller mot en liten slant från alla mekaniska verkstäder som håller på såga grova grejor.
Helst från sådana som sågar i någonting hård för då är medarna förböjda med rätt radie och behöver bara slipas med ett gammalt band frihand med en bandslip (!) med sikte på en vinkelskiva som riktmärke. Mycket enkelt.
På det viset kan man göra sig en uppsättning olika billiga medar för olika isar.

Jag ska tala om för dem att vi är oansvariga för vi är inte certifierade ……och eftersom vi seglar som jag också skriva på min hemsida >en modifierad Isabella Classic<, ….(hur många gånger har Bernd modifierad sin skapelse tills den dög…? och inte är jag klar….) så anser jag att vi tillhör samma familj eller vad tycker Bernd?

Du märker väl vad ni håller på med….

Over and out, ska nu börja bygga en ny skapelse i Isabella Classic stil, enligt min åsikt den enda vettiga och geniala KISS konstruktionen, is-satt direkt från takräcket av en person, på- och avriggad i 15min i yr och kyla och (!) >kan segla utan vind< med ett 4,5m2 segel.
Något som några deltagare vid sista Runn-möte anmärkte medan dem >riktiga Isabellorna< fick bogseras i den svaga vinden vid lunchtid……

Men, ni är trots allt som vanligt hjärtlig välkomna hos dem nu av en tung institution >fågelfri> förklarade Isabella-Outlaw´s från Jössehärad.
Peter på G-Flyer V & >Isabella ICCC<

http://www.pappaalpha.se/g-flyer
http://www.pappaalpha.se/thorviking

Västra Värmlands >Isabella< Isjakt Eldorado,
Lake Kyrkviken, Sweden.

Lat: N 59º 39' 9.75"
Long: E 12º 34' 19.29"

BUTTON_POST_REPLY [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable