Hmm, beställde hundmat på nätet med hemleverans av Posten (numera PostNord). Fick spårningsnummer från webshoppen så jag kunde följa paketets väg. I fredags borde paketet (30kg hundmat) ha levererats. Jag var hemma eftersom jag är sjukskriven och min nuvarande rehab ännu inte startat (vilket den gjorde igår, måndag). Enligt postens paketspårning försökte man leverera paketet vid lunch-tid i fredags, men misslyckades (av hittills okänd anledning) men att meddelande om försöket lämnats istället. Inget paket – och inget meddelande kom till oss i fredags. Jag ringde deras kundtjänst i går (måndag) morse och klagade, de skapade ett “ärende” och mailade informationen till mig. Idag (tisdag) kom en avi som säger att man försökt leverera paketet 8/1 kl 12:28 – då var jag hemma(!!!) och att mitt paket nu finns att hämta på en terminal som är handskrivet och totalt oläsligt (det står GARANTERAT INTE Södertälje dock). Efter 20 min telefonkö där jag var 15 sek blir tackad för att jag väntar (precis som jag skulle haft något val). När jag sedan komer fram så står det i hennes system att man försäök leverera paketet i fredags (8/1) klockan 12:36 och att de kan köra ut det mellan 10-12. Svarade att då får de komma på lördag eftersom jag är på rehab-träning på dagarna och inte kan ta emot paketet förrän tidigast efter 16:30. Det går ju inte eftersom de inte jobbar på lördagar och bara kör ut paket mellan 10-12. Jag förklarar var jag är på vardagarna, och efter att hon pratat med terminalen, sin chef och någon chef på terminalen så visar det sig att det går jättebra att få det utkört mellan 17-21 också. Så förhopppningsvis så får vi vår hundmat i morgon kväll – om nu chauffören orkar kliva ur bilen och ringa på dörren den här gången… Nästa gång blir det DHL-leverans kan jag garantera!!!