En annan sak jag undrar över är hur det kan komma sig att SL inte haft någon som helst information på varken sin web eller i sin App de gångerna som bussarna varit helt inställda i Södertälje i vinter pga vädret.
Har Nobina struntat i att meddela SL att de ställt in busstrafiken i Södertälje, eller har SL struntat i att meddela oss resenärer att bussarna varit inställda?
Det finns nya, fina, digitala skyltar på alla busshållplatser som berättar när nästa buss kommer (eller åtminstone när den SKA komma) till just den här busshållplatsen. Och vid de tillfällena i vinter som Nobina tyckt att Södertälje helt plötsligt blivit för backigt för att köra buss i så har skyltarna fortsatt att berätta att nästa buss av linje XXX kommer om Y minuter.
Borde inte just dessa informationstavlor informera resenärerna om att det faktiskt inte kommer någon buss alls, utan att man glatt får ta sig dit man ska på egen hand istället för att berätta att bussen man väntar på ska komma om 4 minuter? Det kan vara indikation på antingen eller ovan, antingen har Nobina struntat i att informera SL – eller också struntar SL i att informera oss resenärer.
Med tanke på hur information från SL fungerar vid andra tillfällen så är jag ganska säker på att det inte är Nobina som struntat i informationen – särskilt inte som att informationen vid varje tillfälle funnits på LT:s hemsida.